неділя, 21 вересня 2008 р.

Розділ 15. Нагляд та контроль

15.1. До заходів, спрямованих на здійснення нагляду та контролю за
торгами на Біржі, відносяться:
15.1.1. здійснення поточного моніторингу за дотриманням учасниками
торгів:
- вимог стосовно встановленого порядку щодо виставлення котировок
(заявок) на купівлю/продаж цінних паперів, укладання угод, введення
звітів про угоди;
- зобов’язань по підтриманню по цінних паперах, що були включені до
Біржового списку за їх заявками, встановлених показників торгів
(мінімальна кількість виставлених котировок, мінімальні обсяги торгів,
спреди, тощо);
15.1.2. здійснення первинного фінансового моніторингу з метою виконання
вимог законодавства про запобігання та протидію легалізації
(відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом;
15.1.3. проведення аналізу умов виставлених котировок, укладених угод,
результатів торгів, іншої інформації щодо з’ясування та виявлення
фактів укладання сумнівних угод та/або проведення фінансових
операцій, які підлягають фінансовому моніторингу;
15.1.4. надсилання запитів з метою отримання пояснень та документів щодо
фінансових операцій, які стали об’єктом фінансового моніторингу;
15.1.5. надсилання запитів з метою отримання пояснень щодо обставин та
причин здійснених порушень;
15.1.6. здійснення перевірок в порядку, встановленому в п.п.15.11-15.14
цього розділу.
15.2. Повноваження щодо здійснення нагляду та контролю за торгами на
Біржі покладається на відповідний структурний підрозділ Біржі,
який:
15.2.1. відповідає за:
- оперативну взаємодію з уповноваженими особами членів Біржі під час
проведення торгів;
- координацію дій відповідних технічних підрозділів Біржі, що задіяні в
організації та проведенні торгів;
- підготовку звітних документів, якими підтверджується факт укладання
угод, а також інших документів про хід та результати торгів;
- надання офіційних повідомлень, роз’яснень по питаннях, що пов’язані з
порядком проведення торгів;
- облік та зберігання звітних документів щодо результатів торгів, інших
документів, що пов’язані з організацією проведення торгів.
15.2.2. має право:
- вимагати виконання учасниками торгів положень та вимог Правил;
- припиняти (призупиняти) допуск до торгів учасників торгів у випадках
відкликання або закінченню терміну довіреності, якою підтверджуються
повноваження уповноважених осіб членів Біржі, закінчення терміну дії
Кваліфікаційного свідоцтва Біржі уповноваженої особи, порушення
вимог Правил щодо порядку допуску учасників до торгів, інших
положень Правил;
- застосовувати заходи, спрямовані на запобігання обставинам, що
порушують вимоги правил торгів, які визначені в Правилах;
- вимагати від учасників торгів пояснень, усунення порушень вимог
Правил під час виставлення котировок (заявок), укладання угод, введення
звітів про угоди;
- у випадках виникнення надзвичайних обставин за рішенням керівника
Біржі призупиняти торги на певний термін часу;
- здійснювати скасування виставлених котировок (заявок), інформації про
укладені угоди, які призвели до виникнення ситуації цінової
нестабільності (значного відхилення цін на цінні папери).
- здійснювати скасування угод у випадках, передбачених цими правилами;
- здійснювати перевірки.
15.3. Повноваження щодо забезпечення проведення фінансового
моніторингу покладається, відповідно до законодавства, на
відповідального працівника, інших працівників структурних
підрозділів, які в межах своїх функціональних обов’язків:
15.3.1. забезпечують:
- виявлення та реєстрацію фінансових операцій, які підлягають
фінансовому моніторингу;
- проведення ідентифікації осіб, у випадках, передбачених законодавством;
- повідомлення Уповноваженого органу виконавчої влади з питань
фінансового моніторингу про фінансові операції, що підлягають
фінансовому моніторингу;
- облік та зберігання документів, які стосуються ідентифікації осіб, а також
іншу документацію, що стосується проведення фінансового моніторингу,
згідно вимог відповідних законодавчих та нормативно-правових актів;
- виконання інших обов’язків, передбачених законодавством у сфері
протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним
шляхом, і фінансування тероризму..
Вимоги щодо порядку виявлення, реєстрації та повідомлення
Уповноваженого органу про фінансові операції, які підлягають
фінансовому моніторингу, а також проведення ідентифікації осіб,
встановлюється положеннями цього розділу, правилами проведення
внутрішнього фінансового моніторингу та програмами його здійснення.
15.3.2. мають право:
- вимагати від осіб, якими здійснюються фінансові операції, надання
документів, необхідних для проведення ідентифікації, у випадках,
передбачених законодавством;
- вимагати від учасників торгів надання документів, пояснень та
інформації, що пов’язано з фінансовими операціями, які стали об’єктом
фінансового моніторингу;
- здійснювати перевірки фінансових операцій, які стали об’єктом
фінансового моніторингу.
15.4. До заходів, спрямованих на виявлення фінансових операцій, що
відповідно до вимог законодавства підлягають обов’язковому
фінансовому моніторингу, відносяться:
- здійснення поточного моніторингу щодо підпадання операцій під ознаки
фінансових операцій, які підлягають фінансовому моніторингу, що
встановлені відповідними законодавчими та нормативними актами;
- проведення аналізу з метою з’ясування можливості віднесення операції
до такої, яка підлягає фінансовому моніторингу;
- проведення ідентифікації осіб;
- надсилання запитів з метою отримання пояснень та документів, що
пов’язано з фінансовими операціями, які стали об’єктом фінансового
моніторингу;
- здійснення перевірок в порядку, встановленому в п.п.15.11 - 15.14 цього
розділу.
15.5. Порядок проведення ідентифікації осіб передбачає:
- здійснення початкової ідентифікації осіб;
- проведення заходів щодо уточнення інформації та додаткового вивчення
осіб, якими здійснюються операції, що підлягають фінансовому
моніторингу;
- забезпечення документального підтвердження інформації про осіб, якими
здійснюються операції, що підлягають фінансовому моніторингу.
15.6. Початкова ідентифікація проводиться під час одержання доступу до
біржових торгів на підставі наступних документів:
- анкета;
- копія свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької
діяльності;
- копії установчих документів з усіма поправками та змінами до них на
момент подання заяви;
- копії документів, якими підтверджується призначення посадових осіб, їх
повноваження;
- довідка з банку про відкриття рахунку;
- копія ліцензії на провадження діяльності з торгівлі цінними паперами;
- інших документів, відповідно до чинного законодавства.
Всі документи повинні бути чинними, містити достовірну інформацію на
час їх надання та належним чином засвідчені.
15.7. Ідентифікація осіб передбачає отримання документів та з’ясування
на їх підставі інформації, обсяг якої визначений відповідними
законодавчими та нормативними актами. За угодами, які були
зареєстровані на Біржі та підпали під ознаки фінансових операцій,
які підлягають фінансовому моніторингу, учасниками торгів
протягом 3 робочих днів повинні бути надані належним чином
засвідчені копії документів, за якими згідно чинного законодавства
здійснюється ідентифікація осіб, які здійснили фінансову операцію,
що підлягає фінмоніторингу.
15.8. За достовірність відомостей та інформації в документах, наданих
учасниками торгів для проведення ідентифікації, останні несуть
дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну, кримінальну
відповідальність згідно чинного законодавства. У разі виникнення
сумніву щодо достовірності відомостей або документів, наданих з
метою проведення ідентифікації, відповідний структурний підрозділ
Біржі має вжити заходи щодо перевірки наданих відомостей і
документів.
15.9. Якщо ризик проведення операцій з легалізації (відмивання) доходів,
одержаних злочинним шляхом, оцінюється як великий, Біржа має
право вимагати надання додаткових документів для проведення
ідентифікації.
15.10. Реєстрація операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та
повідомлення Уповноваженого органу щодо таких операцій,
здійснюється згідно вимог, встановлених відповідними
законодавчими та нормативними актами.
15.11. Для проведення перевірок відповідальна особа структурного
підрозділу Біржі надсилає письмові запити (поштою, факсом), в
якому вказує перелік документів, які необхідно надати учаснику
торгів для здійснення перевірки.
15.12. В цілях проведення перевірок, структурний підрозділ Біржі має
право вимагати від учасників торгів надання наступних документів:
- договори купівлі/продажу цінних паперів;
- договори комісії (доручення);
- акти прийому-передачі цінних паперів;
- документи, якими підтверджується факт переходу права власності на
цінні папери в Національній депозитарній системі, а саме передавальні
розпорядження, розпорядження на списання/зарахування цінних паперів,
виписки з рахунку у цінних паперах, виписки про проведені операції по
рахунку, сертифікати цінних паперів, платіжні доручення з відміткою
банку про проведення операції, виписки з банківського рахунку, тощо);
- документи, якими підтверджується відповідність повноважень
уповноважених осіб учасників торгів вимогам Правил;
- документи, на підставі яких проводиться ідентифікація осіб, якими
здійснюються фінансові операцій, що підлягають фінансовому
моніторингу;
- інші документи.
15.13. Учасники торгів повинні у триденний термін після отримання запиту
Біржі надати документи, вказані в запиті.
15.14. За результатами проведених перевірок складається письмова довідка,
в якій зазначається наступна інформація:
- дані про особу, яка здійснювала перевірку;
- дані про осіб, які підлягали перевірці;
- перелік документів, що був наданий для перевірки;
- висновки про результати перевірки;
- дата та підпис особи, яка здійснювала перевірку.
До довідки додаються документи, що були подані для перевірки.
15.15. У разі відмови або невиконання учасником торгів вимог,
встановлених у цьому розділі Правил під час здійснення
відповідальним структурним підрозділом Біржі функцій нагляду та
контролю справа може бути розглянута в порядку дисциплінарного
провадження.
15.16. Скасування угод на Біржі здійснюється при наявності однієї або
декількох із нижчеперелічених підстав:
- анулювання угоди за рішенням сторін угоди;
- анулювання угоди за рішенням суду, третейського суду або
дисциплінарних органів;
- анулювання угоди при надзвичайних обставинах, згідно цих Правил;
- невідповідності угоди порядку та умовам проведення торгів;
- невиконання учасником торгів вимог п. 15.13 цих Правил.
15.17. Скасування угоди здійснюється сторонами угоди протягом одного
робочого дня з дати набрання чинності рішення стосовно її
анулювання.
15.18. У разі анулювання угоди за рішенням суду, третейського суду, або
дисциплінарних органів, рішенням керівника Біржі при
надзвичайних обставинах, або у разі невиконання учасником торгів
вимог п. 15.13 угода може бути скасована відповідним структурним
підрозділом Біржі.
15.19. З метою здійснення додаткових заходів, спрямованих на обмеження
ризиків при укладанні угод, рішенням Ради можуть встановлюватися
критерії щодо сумнівних угод, обмеження щодо граничних відхилень
цін під час виставлення котировок (заявок), а також перелік цінних
паперів щодо яких встановлюються зазначені обмеження, інші
заходи.
15.20. Біржа здійснює запобігання маніпулюванню та укладанню
нестандартних біржових угод шляхом :
- поточного нагляду;
- вибіркових перевірок, в порядку, встановленому цим розділом;
- затвердження Радою та виконання заходів запобігання маніпулюванню та
укладанню нестандартних біржових угод;
- застосування дисциплінарних санкцій;
- вжиття інших необхідних заходів.
При виявленні ознак маніпулювання та укладання нестандартних
біржових угод уповноважений підрозділ біржі вживає заходів для
збору необхідної інформації та повідомляє керівника біржі для
вжиття необхідних заходів.
15.21. Біржа повинна забезпечити безперервний контроль: за цінами на
цінні папери та інші фінансові інструменти, організацією та
проведенням біржових торгів, дотриманням вимог лістингу та
делістингу цінних паперів; допуском членів фондової біржі та інших
осіб до біржових торгів; котируванням цінних паперів та
оприлюдненням їх біржового курсу; розкриттям інформації про
діяльність фондової біржі та її оприлюдненням; дотриманням
членами фондової біржі та іншими особами, які мають право брати
участь у біржових торгах згідно із законодавством, правил фондової
біржі.

Немає коментарів: